Rainy day

Ar en regnig och urslig dag i Madrid idag. Helgen var fin dock, kall men solig. Skulle vilja borja med att skriva ett stort grattis till Ola och Jossan som nyligen blivit stolta foraldrar till lilla Alma! Ett sant fint namn.. Tva av flicknamnen som befinner sig pa min topp-fem lista ar nu upptagna! Oooow, Alva och Alma. Oh well :) Alma betyder sjal pa spanska for ovrigt. (Sjal som i soul, inte som i halsduk... haha..) Anyway, stort grattis till dem bada!! xD

Igar var vi pa sen middag hos Josemas foraldrar. Alltid lika trevligt. Mycket god mat. Allt som oftast ar bordet helt overfullt med sma ratter till forratt. Jag testade lite nya grejer pa bordet. Tex nagot som sag ut som mork skinka. Nar jag ater sager Oscar (Josemas bror) att det ar hast... -.- MMMMmm

Jaha, inget mer av det tack. Spanjorer ater en del underliga saker som jag inte vill namna har. Inte i Josemas familj dock tack o lov, och inte for att hast ar nagot ovanligt men man vill ju helst inte veta sant nar det befinner sig i munnen.. urk. Anyway. Sen fick jag provsmaka typiskt spanskt julgodis och tarta. Mycket mat blev det. Rullade snabbt i sang efter hemkomst.

Nu ska jag nog plocka undan lite har, disk o tvatt..

Hej salange!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback