Efter 2 minuters tankande om en rubrik ger jag upp

Tror hostdeppet har natt Madrid nu. Ratt & ursligt vader och jag vill bara gomma mig under tacket. Bort fran alla "borden" och "masten" och javla pengaangest. Igar var en riktig skitdag och det haller i sig an. Har ingen riktig anledning men jag skyller pa vadret annu en gang. Har man iaf nagot att klandra. Helgen var dock bra i ovrigt. Fredagen var lugn med god mat och film. I lordags kvall drog jag till Callao och traffade en tjej som heter Jo som e fran Skottland. Vi traffades for nagra veckor sedan nar jag var pa fest med "skolan". Var roligt o gora nat nytt for en gangs skull, traffa nan "pa egen hand" sa att saga :) Vi var i hennes lghet nastan hela kvallen, at lite tapas o drack drinkar. Pratade om precis allt, tror jag. Sedan hamnade vi pa nan random liten bar innan jag tog en taxi hem. Men ja, det var kul :)

Kanner mig lite apatisk just nu. Bara skriver och skriver utan att redigt tanka. Den har skotska tjejen jag traffat, hon jobbar som designer pa Telefonica (stort telefonforetagstjosan) har i Madrid, men bara for ett projekt under ett par manader. Hon namnde iaf om ett jobberbjudande, eller ja, mer som en idé for mig som journalist. Det foretag som hon nu arbetar for ligger i Berlin, och de behover en copywriter dit. Jag menade pa att jag inte direkt har erfarenhet som copywriter men hon menade pa att det ar "samma sak som att va journalist, iaf i det har fallet" Och att jag borde skicka ivag ett mail till henne o skriva lite om mig sjalv + erfarenheter. Berlin, tanker ni nu alla.. ja, fast en projektanstallning pa mellan 4-6 veckor med en lon pa cirka 300 euro om dagen. Ja, tack. Hari ngen aning men vad gor man inte for att bredda sina kontakter. Vill inte riktigt dra ivag till Berlin just nu, nar jag val bestamt mig for att studera igen och faktiskt ansokt om bade studieplats och studiemedel. Men som Jo sa, aven om det inte blir nat nu sa far de reda pa att du finns och vem vet i framtiden. Sa jaaa. Det var det det.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig for att gora idag, igarkvall tog jag fram alla mina spanska bocker och borjade bladdra igenom dem. Efter cirka en timme hade jag kladdat streckgubbar och stjarnor over halva pappret. Sa bra gick det. Men kanske borde (se...annu ett BORDE) gora ett nytt forsok idag. Eller bara grava ner mig under tacket o lasa en bok. Ar valdans kallt i lagenheten idag, ska iaf hamta mina duntofflor. Mjo, det ar nog en bra ide. Sa..

Hejsalange!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman! Rubriken kunde varit - "Hur man låter sig dras ned i höstdepritionen"

Upp med hakan, du har det jättebra! Frisk, en fin kille, tak över huvudet, en familj som älskar dej och en strålande framtid.



Puss o kram

Mamma

2009-11-09 @ 16:39:40
Postat av: johannes

mysigt höstiga färgval! yay :D

2009-11-11 @ 21:50:21
Postat av: Lisa

Visst ar det sa kara mor xD Hade bara e "san dar" dag du vet :)



Och tack Johannes, tyckte sjalv det var passande fargval nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback